Norgeresa 24-30 okt

heeej igen, nu är jag rätt så ordentligt utvilad efter 6 dagar i norge ..

tänkte att bara få ner allt här, för jag veeeet att ni vill veta ;)
min bussresa upp på fredageftermiddag tog såå lång tid! först fick jag sitta bredvid en studerande japan som oavbrutet pratade i telefon på diverse språk.. I göteborg hoppade iaf han av, what a shame! ;P När jag blev trött så bestämde jag mig helt enkelt för att lägga mig ner o sova, dessvärre fick de mig bara att inse att jag har blivit alldeles för stor för att ligga ner i ett säte, stackars mig o framförallt stackars min rygg! Väl framme i Oslo så försökte jag få tag på oscar (eftersom jag råka glömma bort att ringa han innan jag var framme) dock ville det inte funka, jag fick inte tag på honom och min panik var ett faktum!! Men Oscar hade då varit väldigt smidig o gått dit innan jag hade ringt, bara de att han inte hitta mig, alltså släppte min panik-klump i magen på en gång när jag slängde mig i armarna på denna underbara varelse!♥
Lördagen tillbringades i sängen halva dan, e man ledig så e man fanimej ledig!. sen va de att käka frukost o träffa de andra.. bara för att nämna så bor de 13 st i den lägenheten... 13 st!! ;O Sen gav vi oss ut på... jaah.., rundvandring? mkt trevligt, förrutom att de blåste så vi nästan lyfte, men de va ju rätt underhållande de me, vi kunde ju bara känna oss blåsta, höhö, dålig humor! Vi var uppe vid slottet o titta på de stackars vakterna som gick o såg dumma ut, sen ner till havet, ett för mig ett enormt shoppingcenter som va rätt nice, upp till fästningen o sen hemåt i stormen :) senare på kvällen så blev de operahuset, som har samma designer som de i sydney, som jag kan!! gick upp på taket, de va mörkt o fullt av lampor, mysigt&blåsigt! därefter så blev de thaimat, som va sjukt gott :D
Söndagen skulle bli tidig, men icke! när jag till sist orkade gå me oscar upp så blev de ytterligare en rundvandring, till nån park långt förbi slottet, elr egentligen inte långt, utan de blev bara lite långt eftersom vi gick dit på oscars magkänsla, som nu e bevisad att inte vara den bästa ;), men till slut så .. o efter en stund i parken, som var väldans tjusig o väääldigt intressant så gick vi tillbaka, vi letade också efter en suchibar då vi hade fått för oss att vi skulle prova detta, o efter många suckar från mitt håll så hittade vi en :) va ska jag säg? suchi ska man testa! vissa bitar va goda, på riktigt! medans andra bitar va... jaah!, mindre goda! väl hemma igen så blev de film för hela slanten, MADAGASCAR!
Måndagen blev de slappande tills oscar skulle jobba, o under natten så hade både Vickan o Andreas kommit tillbaka, som bor i samma rum.. oscar försvann till jobbet.. jag själv grejade massa glodde film o pluggade, för ja e så förbannat duktig om jag vill ;) på kvällen när alla va tillbaka så blev jag tvingad att kolla norsk skräclfilm, jag hade nog klarat mig bättre utan! men jag klarade mig rätt snyggt undan genom att ligga bakom oscars nacke 95% av filmen ;P efter filmen blev de RAVIOLLI, som va mkt godare än va jag trodde
Tisdagen började oscar jobba tidigt, så jag somnade om igen i den djävulskt obekväma sängen, de va den ju vill säga inte dom andra nätterna heller men jaah.. kanske 80 cm bred o ingen madrass så man sov direkt på fjärdrarna, men iaf sov jag länge o sen läste jag ut min engelska bok, YES!, äntligen klar! när oscar kom hem så skulle vi egentligen gjort något vettig men istället så blev de film o sedan potatismos o ugnstekt falukorv för hela slanten :) o vi gjorde nog bäst i att stanna inne, då de hände hemka saker utanför på gatan! :(
Onsdagen var oscar ledig igen, inte för att de blev så mycket gjort för de, sovmorgon, film o mys, helt perfa! När vi vaknade på morgonen så upptäckte jag att de hade snöat/snöade utanför fönstret, WOW! dock var vi alldeles för lata att ens gå ut i kylan.. men Andreas gick såklart ut o hämta snö för att sedan "råka" kasta den på oss i sängen
Torsdagen var de åter igen dags för oscar att jobba, hate it! jag somnade om för att sen vakna o äta knäckebröd till frukost, jag gillare! :D gick med Andreas till svenska föreningen o satt vid datan ett par timmar.. gick sen ensam tillbaka till lägenheten, va helt livrädd att gå vilse elr bli överfallen elr nått, men jag överlevde trots allt! när oscar hade slutat blev de mys o vilande, tiden gick alldeles för snabbt när de till sist va dags att gå till bussen, fy va hemskt! skulle kunna stanna så mycket längre!♥ iaf nattbuss hem som va helt fullsmockad, så hemskt, kunde inte sova, efter sååå lång tid va jag hemma i halmstad igen o jag ville bara åka tillbaka, men de fanns inte så mycket att göra åt saken...
jag hade de iaf sjukt bra hela veckan, oscar e för bra!♥
de här blev väldigt väldigt långt, jag vet, o jag fattar inte att jag pallar, men sånt äre!
...Erika~*

Kommentarer
Postat av: Johanna:P

heej snyggo<3

tyckte de lät som en alldeles underbar o mysig vecka:D

tiden tills denna veckan har ju gått ganska snabbt, alltså kommer dom kommande veckorna också göra de, du får snart träffa han igen!

men du.. du åker upp till norge, är med oscar, har de alldeles mys o så väljer ni o kolla på madagaskar!? utan mig:O haha.. knäppis;)

pusspuss<3<3<3

2008-11-03 @ 17:55:54
Postat av: nnispannis :) <3

åhh du skulle bara veta hur underbart bra den var! fast du e e ju rätt bra på att gissa så ;)

o som du säger så e han snart här igen, de kommer antagligen gå snabbt, hoppas jag!

madagascar e så bra, med ocscar + engelskt tal, o den e sjukt bra me johanna + svenskt tal, hmmm, tänk om man kunde få, johanna, oscar + madagaskar på samma gång!? ;D

pusspådig<3<3<3<33

2008-11-03 @ 21:45:58
Postat av: Erika

förra kommentaren var ett svar till Johäännää ;)

2008-11-03 @ 22:06:44
Postat av: hannispannis<3

jaa du, madaskar plus oss hade varit underbart:P o o ja e bra på o räkna ut, man ser de på dig så fort du kommer. ett stort smajl hela du:D så underbart<3

pusspussspusspuss<3<3<3<33

2008-11-04 @ 10:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0